Zoals ik eerder al vertelde hebben we een aanhanger bij de trike gekocht.
Helaas kwamen we er al spoedig achter dat de aanhanger niet geheel was zoals we dachten dat die zou zijn.
Het was na een periode van enkele dagen met regen dat ik de aanhanger opende om de inhoud over te brengen naar mijn schuurtje en zolder, dat ik er achter kwam dat het erg nat aan de achterkant in de aanhanger was.
Ik dus op onderzoek uit wat en hoe dit fout kon gaan.
Al zeer snel had ik in de gaten dat er geen afdicht rubber rond de achterklep aanwezig was.
Hierdoor kon het regenwater van het dak zo langs de rand van de klep naar binnen lopen en verzamelen in de bekleding (project tapijt) en de randen tussen de wanden en de bodemplaat....DIT WORDT ROEST ging het meteen door mijn hoofd....
Meteen alles wat er uit kon eruit gehaald en een plan van aanpak bedacht.
1. Alle losse spullen eruit.
2. Wat zit er achter het tapijt?
3. Is er al roest schade?
Het eerste punt was uiteraard snel klaar.
Puntje 2 gaf natuurlijk veel meer werk en onderzoek, het is een voor mij niet bekende bouw dus hoe zit alles vast en in elkaar.
Na enig zoeken bleek het tapijt met 2 zijdig kleefband tegen het stalen dak geplakt te zijn, dus het dak was snel ontdaan van de bekleding waarachter slechts oppervlakkige roest waar te nemen was.
De wanden echter waren meerlaags dus echt meer werk om te doen.
Het tapijt zat namelijk op een kunststof beplating geplakt en deze beplating was met popnagels vastgemaakt aan het frame van het koetswerk.
Achter deze beplating zat tussen het frame werk nog eens piepschuim verborgen om te isoleren waarschijnlijk.
Het belangrijkste nadeel hiervan is dat er condens ontstaat tussen het staal en de isolatie waardoor de stalen huid van de aanhanger bijna niet kan drogen en dus gaat roesten.
Toen in overleg met Annemieke besloten om de aanhanger geheel "kaal" te maken zowel van binnen als van buiten en dan bij een
AUTOSCHADE HERSTELBEDRIJF hier in ons dorp een prijs opgave te gaan doen hoe groot de financiele schade is als we nog plezier van dit toch best unique aanhangertje willen hebben.
Het is best wel aardig wat geld waar je het over hebt in zo'n geval, maar een andere aanschaffen kost ook weer geld en dan heb je maar een "gewoon bakkie", dus besloten om de renovatie door te laten gaan.