Sinds de aankoop van de Trike ben ik een blije rijder geweest.
Ook toen het diverse keren tegen zat vanwege remschijf en wiel lager problemen.
Samen met Annemieke heb ik fijne vakantie ritten gemaakt en enkele evenementen bezocht in Nederland en buitenland.
Wel had ik al die tijd het gevoel dat de motor niet presteerde zoals je van een 2 liter motor mag verwachten.
Hierdoor zat ik al geruime tijd met de vraag "is het wel een 2 liter motor"?
Na de laatste reparatie van het wiel lager had ik een goed gesprek met de hersteller en die adviseerde mij om naar
Hotrod te gaan en daar een test en afstelling te laten doen.
Vandaag was het dus zover.
De afspraak om daar om 10 uur te zijn kon ik wel halen maar moest dan vroeg de deur uit om die 200 kilometertjes af te leggen, dus om 7 uur de trike motor gestart en hup op weg naar Doesburg.
Netjes op tijd aangekomen om met een lekkere kop koffie de "intake" te doen alvorens de test ruimte in te gaan.
De trike op de testbank geplaatst, vastgezet en alles ingesteld voor een eerste run.
Hierbij kwam al direct vast te staan dat het dus niet de 2 liter motor maar een 1600cc uitvoering is wat in dit geval overeen komt met het motor nummer (AD).
Kleine en niet gehoopte tegenvaller dus.
Meevaller was dat de test geen grote afwijkingen aan het licht bracht.
Na controle wat voor sproeiers er in de "dubbele webers" zaten zijn deze uitgewisseld voor een ander type en zijn de carburateurs volledig afgesteld.
Hierna was het dus tijd voor de tweede test om de mogelijke verbetering aan te tonen.
Uitkomst was nu een resultaat van 69,9 pk in de 4e versnelling bij 4800rpm. hetgeen niet verkeerd is voor dit type motor.
Een testrit in het buitengebied van Doesburg liet mij ervaren dat de motor nu vloeiender accelereerde en vlotter liep.
Na een onderhoud van nog geen 2 uur bij deze specialisten loopt de motor lekker en kon ik voor de spits weer aan de terug reis beginnen.
Op de snelweg lekker met het verkeer kunnen mee komen (120kM/h) is fijn rijden.
Ben dus weer een stap verder gekomen.
Deze winter ga ik in om het standaard onderhoud thuis te kunnen doen in de eigen garage zodat de Trike weer helemaal spik-en-span klaar kan staan als het voorjaar aanbreekt.