Inmiddels is het einde november 2020 en heeft Corona (COVID-19) de hele wereld in zijn/haar macht en verstoord het alle plezier en noodzakelijkheden in het leven.
Voor alle triker's is het wel een heel vervelend jaar geweest, (bijna) geen evenementen en ritten om gezamenlijk te kunnen rijden of met elkaar te kunnen bijpraten over van alles en nog wat.
De hoop is nu gevestigd op het komende seizoen 2021, misschien dat het dan weer wat beter gaat overal en met iedereen.
Om het volgende seizoen met vertrouwen tegemoet te treden wilde ik deze winter de elektra van de trike wat vereenvoudigen want de spaghetti onder de tank was er echt 1 van de eerste orde voor wat betreft verknopingen en lussen van aansluitingen en slechte (zeer verouderde) verbinding blokjes.
Ook het contactslot en de daarbij aanwezige schakelaar verzameling was hoognodig aan vervanging toe wegens slijtage, defect en slechts 1 contact sleutel...
Helaas kon ik niet aan Corona ontkomen en staat de trike netjes in de garage te wachten op mij tot ik weer verder kan, want ondanks dat ik slechts een lichte vorm heb (tot nu toe) voel ik mij niet geroepen om de garage te betreden en daar op mijn knieën aan de gang te gaan...
Het ontwerp voor het nieuwe schakel paneeltje is wel gereed dus deze kan ik binnen kort laten maken.
Ondertussen is het alweer 16-02-2021 en heb ik mij mooi met de electra van de trike kunnen bezighouden.
Zo heb ik dus de kabelboom vanaf de trike zitting naar het schakel paneel en naar de koppelplaats onder de "tank" uitgepakt, vereenvoudigd en weer netjes getaped.
Ook het nieuwe schakelpaneel is gereed en volledig aangesloten.
Vervolgens zou ik de achter remblokken vervangen omdat ik had gezien dat zij nogal scheef waren afgesleten.
Na uitvoerig zoeken stelde ik vast dat de klauwen eerst geheel uit elkaar gehaald en schoongemaakt moesten worden om weer soepel te kunnen werken.
Bij het terug plaatsen van de remklauwen wilde dit niet echt goed lukken.
Het heeft even geduurd voor ik de echte oorzaak had gevonden, maar de veroorzakers waren de verbogen montage beugels van de remklauwen.
Door de grote kracht die hierop kwam te staan, (met name wanneer de aanhanger werd meegenomen tijdens vakantie)
waren deze uit model geraakt zoal hieronder te zien is.
Deze zijn niet los leverbaar en ook inmiddels aangepast als model.
Hierdoor diende ik een geheel nieuwe ombouwset te kopen waarvan onderstaand een aantal foto's van de montage.

De nieuwe remklauw montage beugel.

Hulpstuk om de centrale moer waarmee de remschijf is gemonteerd op de vereiste kracht te kunnen vast draaien.

De afgemonteerde remschijf en remklauw met uiteraard een nieuwe remleiding.
Zo moeten wij dus weer zonder risico kunnen rijden en genieten.
Nu is het nog even wachten op de "tank" want deze wordt voorzien van een mooie nieuwe leer strook en dan wordt het tijd om de trike weer mooi op te poetsen en gereed te maken voor het seizoen 2021.
Tot ziens op een leuke locatie...