Ja... Het is nog winter en seizoen 2021 was niet echt opwindend met dank aan Covid-19.
Gelukkig kunnen wij hier niemand de schuld van geven en richten wij ons op het nieuwe seizoen...
Deze winter geen groot onderhoud voor wat betreft de techniek had ik gedacht.
Helaas kwam ik erachter dat de rechter achter astap van de wielophanging een slingertje had... dit lijkt dus de reden te zijn van het wederom slingerende achterwiel.
Dus een nieuwe besteld inclusief lagers, afdichtingen en wat montage materiaal.
Het vervangen ging niet geheel van een leien dakje want alles zat vast in de lagers en moest er met enig geweld uit gesloopt worden.
Maar de klus lijkt geklaard te zijn en binnenkort kan ik een proefrit gaan maken.
Wat wel in de planning zat was het vervangen van de achterlichten, het definitief maken van de kentekenplaat houder en aansluiten van de mistlamp.
Het nog aanwezige blue-light onder de trike heb ik netjes verwijderd en de bedrading en schakelaar hiervan kon ik dus gebruiken voor de mistlamp, dit was een klein klusje.
Het vervangen van de achterlichten had wat meer voorbereiding nodig want de nieuwe lampen konden niet direct op de spatborden worden gemonteerd.
Hiervoor heb ik montageplaten van roestvast staal laten maken nadat ik eerst een houten proef model had vervaardigd.
Op deze platen kon dus de nieuwe led verlichting gemonteerd worden.
Het aansluiten kon uiteraard op de bestaande bedrading dus was vrij snel gereed.
Helaas wilde de richting aanwijzers niet meewerken met de bestaande knipper automaat.
Zodra ik een gloeilampje erbij aansloot werkte het wel goed.
Conclusie was dus al snel dat ik geen weerstand-onafhankelijke-knipperautomaat had.
Na enig zoeken op internet vond ik hiervoor geschikte weerstanden bij een motor onderdelen zaak.
Nadat ik deze parallel had aangesloten met de richting aanwijzers werkte alles dus zoals gewenst.
De kentekenplaat houder is ook van roestvast staal gemaakt en ziet er nu ook netjes uit en zo is er weer een verfraaïng tot stand gekomen.